Sinu parema teenuse tagamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid. Külastades lehekülge nõustud küpsiste kasutamistingimustega. Privaatsuspoliitika.

Mis toimub

Volkswagen esitleb uut T7 Multivani

Volkswagen esitleb uut MQB sõiduautoplatvormil põhinevat Multivani, mis on nüüd saadaval ka pistikhübriidina. Esmakordselt on sõidukil saadaval ka uued tipptasemel abi- ja juhtimissüsteemid.

Multivan on Eestis eelmüügiks saadaval selle aasta oktoobri keskpaigas.

Üks sõiduk, lugematu arv võimalusi

Kuni seitsmekohaline sõiduk sobib tänu uuele istumis- ja pagasisüsteemile, lisaks peredele ja aktiivsetele sportlikele inimestele ka lugematutesse teistesse stsenaariumitesse. Seda enam, et lisaks baasmudelile on võimalik Multivani soetada ka pikendatud mudelina, tänu millele mahutab sõiduk veelgi rohkem pagasit. Multivani pagasiruum mahutab 4053 liitrit ning haakekonksu abil on veel võimalik vedada kuni 2000 kg haagist.

Lisaks ennustatakse, et tänu uuel tasemel kvaliteedile salongiviimistluses kasvab turuosa ka äriklassis.

Esimene pistikhübriidina saadaval olev Multivan

Üks olulisim eesmärk uue Multivani loomisel oli tuua turule pistikhübriidverisoon, mis teeb võimalikuks heitmevabad linnasõidud ning madala kütusekuluga pikamaasõidud. Bensiini- ja elektrimootori kombinatsiooni võimsuseks on 160 kW/218 hj.

Tänu 13 kWh liitiumioonakule saab Multivan eHybrid mudeliga teha igapäevaseid sõite puhtalt elektri jõul. Pistikühenduse ja hübriidajamiga auto on loodud selliselt, et see käivitub alati elektri režiimis ning teeb lühikesed sõidud automaatselt hetimevabalt. Kui sõiduki kiirus ületab 130 km/h, siis lülitub sisse bensiinimootor.

3 neljasilindrilist mootorit - 2 turbomootoriga bensiini ja 1 turbodiisel

Lisaks pistikhübriidile on esiveoline Multivan saadaval kahe neljasilindrilise turbomootoriga -  100 kW / 136 hj ja 150 kW / 204 hj. Järgmisel aastal lisandub neljasilindriline turbodiiselmootor (TDI), mille võimsus on 110 kW / 150 hj.

Automaatkäigukast standardvarustuses

Kõik Multivani ajamisüsteemid tulevad automaatkäigukastiga. Pistikhübriidil on 6-käiguline automaatkäigukast (DQ400E) ning TSI ja hilisemal TDI versioonidel 7-käiguline. Esmakordselt on Multivani käigukang asendatud väikeste lülititega, mis paiknevad armatuurlaua ülaosas ekraanide vahel.

Multivanil nüüd Travel Assist funktsioon

Uue Multivani loomisel on oluliselt suurendanud ka abisüsteemide ja

-funktsioonide arvu. Sõltuvalt varustustasemest on saadaval üle 20 erineva süsteemi. Standardfunktsioonidena on Multivanil Car2X liiklusohu hoiatussüsteem, otsasõidu eest hoiatav süsteem Front Assist koos autonoomse hädapidurdussüsteemiga, stabiilsuskontroll ja teelt väljasõitu ärahoidev abiline, dünaamiline liiklusmärkide kuvamine, reahoidmisabiline Lane Assist ning püsikiirushoidik. Uue süsteemina on saadaval ka juhiabisüsteem Travel Assist, mis võimaldab osaliselt autonoomsel režiimil sõita kiirusega kuni 210 km / h. Juhiabisüsteem ühendab omavahel pikivaheregulaatoriga püsikiirushoidiku ACC ning reahoidmisabilise, tänu millele on pikemaid vahemaid veegi mugavam ja turvalisem sõita.

Suuremad mõõtmed

Võrreldes eelkäijaga on Multivani baasmudel nüüd pikem ja laiem. Numbrite keeles on uus Multivan 1941 mm lai, kui välja arvata lisavarustuses olevad elektrilised küljepeeglid (37 mm laiem võrreldes Multivan 6.1 mudeliga), 4973 mm pikk (69 mm pikem) ning 1903 mm kõrge (47 mm madalam). Multivani teljevahe on 3124 mm ehk 124 mm rohkem kui eelkäijal. Lisaks on Multivan taas saadaval pikendatud mudelina.

Karismaatiline välimus

Multivani välimus on saanud täieliku värskenduse, kuid siiski leiab sealt kuulsatele eelkäijatele omaseid jooni. Seega on väga ilmne, et eelmiste põlvkondade mudelite DNA mängis uue Multivan T7 disaini loomisel võtmerolli.

Volkswageni ID.4 on maailma aasta auto 2021

Tänavuse rahvusvahelise maailma aasta auto tiitli (World Car of the Year 2021) pälvis Volkswageni uus täiselektriline ID.4 linnamaastur. Parimatest parima väljavalimisel osales enam kui 90 rahvusvahelist autoajakirjanikku 24-st riigist. ID.4 jõudis Eestisse märtsi keskpaigas ning on saadaval kõikides Volkswageni esindustes.

"Meil on äärmiselt hea meel, et ID.4 valiti maailma aasta autoks," kommenteeris Volkswageni sõiduautode tegevjuht Ralf Brandstätter. "Hea meel ei ole mitte ainult selle üle, et tegu on ühe oluliseima auhinnaga automaailmas, vaid ka sellepärast, et tunnustuse sai ka hea idee ja meeskond,“ lisas Brandstätter.

Žürii kiitis ID.4 puhul nii keskkonnasõbralikkust kui ka selle uuenduslikke omadusi nagu näiteks uuenduslik liitreaalsusega esiklaasinäidik, mis kuvab esiklaasile suunavaid nooli ja muud infot nii, et need sulanduvad auto ümbrusega. Juhile kuvatav kolmemõõtmeline teave kuvatakse otse juhi vaatevälja. Tänu liitreaalsuse tehnoloogiale on võimalik navigatsiooniteavet näha teel täpselt seal, kus pööre sooritada tuleb. Kui püsikiirushoidik (ACC) või juhiabi Travel Assist on aktiivsed, on ID.4 ees sõitev auto vajaliku pikivahe hoidmiseks kuvatud esiklaasinäidikule helendava märgistusena.

ID.4 loob standardid ka digitaliseerimise vallas. Elektriautol on uusim üle õhu uuendusi võimaldav tarkvaraversioon, mille kaudu saab auto regulaarselt uusi funktsioone ja täiendusi. Volkswagen on mahusegmendis esimene, kes antud võimalust alates selle aasta suvest pakkuma hakkab. Taoline võimekus on ettevõttele oluline uute ärimudelite võimaldamiseks.

Maailma aasta auto 2021 tiitliga jätkab Volkswagen ID.4 elektriautoga oma edulugu. ID.4 on hästi vastu võetud nii meedia kui ka klientide poolt. Volkswagen plaanib sel aastal klientideni üle maailma toimetada umbes 150 000 ID.4 linnamaasturit.

Automargi digitaliseerimine on Volkswageni ACCELERATE strateegia peamine fookus. Ettevõte plaanib igal aastal tuua turule vähemalt ühe uue täiselektrilise mudeli.

COVID-19 pandeemia tõttu toimus „World Car Awards“ auhinnatseremoonia tänavu virtuaalselt ning seda saab järelvaadata siit: https://bit.ly/32wVnUG.

Kõik Volkswageni “World Car Awards” tiitlid:
2009: Golf (World Car of the Year)
2010: Polo (World Car of the Year)
2011: up! (World Car of the Year)
2013: Golf (World Car of the Year)
2021: ID.4 (World Car of the Year)

Rehvivahetus on liikuv püha, mille paneb paika kevadine õhutemperatuur

Mai esimesest kuupäevast enam naastrehvidega sõita ei tohi, samas ei anna ka kevadine muutlik ilm, mis sel nädalal tõi vaheldumisi nii päikest kui rahet, veel piisavalt julgust neid suverehvide vastu vahetada. Møller Auto Ülemiste teenindusjuht Olavi Randorg annab nõu, millal suverehvid alla panna ja millele rehvivahetuse puhul sel aastal tähelepanu pöörata.

Keskmine õhutemperatuur olgu püsivalt +7 ja enam

Randorgi sõnul on rehvivahetus n-ö liikuv püha, kindlale päevale näppu peale panna pole võimalik, ent südamerahus võib rehvivahetuse ette võtta siis, kui päevane õhutemperatuur jääb püsivalt 7 soojakraadi juurde. Tänavu pole see aeg veel kätte jõudnud ning rehvivahetusega võiksid oodata just maanteel liiklejad.

„Veel eelmisel nädalal oli maanteel suverehvidega liigelda päris ohtlik, sest nii mõnelgi varahommikul esines mitmes Eesti nurgas kiilasjääd. Samas Tallinna mägede elanike jaoks, kes Musta- ja Lasnamäelt kesklinna tööle ja tagasi sõidavad, on rehvivahetuseks juba õige aeg,“ rääkis Randorg.

Suverehvid peavad all olema 1. maist

Ilmataadile lisaks panevad Eesti autojuhtide rehvivahetuse aja paika ikkagi seadused. Talverehvide kasutamine Eesti teedel on lubatud 15. oktoobrist 31. märtsini, talvisemate ilmastikuoludega ka 30. aprillini. Suverehvidega on lubatud sõita 1. märtsist kuni 1. detsembrini, kohustuslikud on aga suverehvid 1. maist kuni 15. oktoobrini. Lamellrehvidega võib sõita aastaringselt. 

Randorgi sõnul on talve- ja suverehvid ning nende kasutamiseks mõeldud ajaraamid ette nähtud kindla põhjusega. „Kui inimene liiga kaua talverehviga sõidab, siis piltlikult öeldes kulub rehv nagu kustutuskumm kõva kustutamise peale ning pole järgmisel talvel enam lume peal nii tõhus ega turvaline. Võrreldes suverehvi ja lamelliga on talverehv ka pehmema kummiseguga ning hoiab auto märksa paremini tee peal,“ selgitas ta.

Randorg lisas, et lamellrehvidega sõidab Eestis suur hulk inimesi – lamellid pannakse ühel aastal alla ning vahetatakse uute vastu järgmisel aastal välja. „Mølleri remondimeeste kogemuste järgi on need sõidukid suurema läbisõiduga või rohkem kui viis aastat vanad ning tõenäoliselt on plaan auto peagi ka uue vastu vahetada. Minu soovitus on kasutada autol suverehve ja talverehve, sest mõlemal oma kindel funktsioon, hoides nii rehvid kui auto parimas töökorras,“ ütles Randorg.

Autotootja soovitusi eirates garantiitöid ei tehta

Sõltuvalt suve- või talverehvidest tuleb auto jalavarje valides lähtuda vastava auto tootja poolsetest ettekirjutustest. Liiga laiade, kõrgete või suure diameetriga rehvidega sõitmine võib kulutada sõidukil teatud sõlmi nagu rattalaagreid, pooltelgi ja ka käigukasti laagreid. Tagajärg on see, et need osad kuluvad kiiremini. „See on sama nagu paneks pükstele liiga laia püksirihma, aga pükstele on tehtud tootja poolt kitsama püksirihma aasad. Kindlasti seisab laiemate rehvidega sõiduk kindlamalt maanteel, aga auklikel ja ebatasastel linnateedel, kus esineb  rööpaid, on ebamugav sõita, sest sellisel teel hakkab auto n-ö ujuma ehk sõidu suunda otsima,“ kirjeldas Randorg.

Autotootja ettekirjutusi eirates tuleb omanikul võtta omapoolne vastutus ning tekkinud probleemide korral esindusse pöördudes ei pruugi need enam garantiitööde alla minna, sest valed rehvid koos velgedega ongi põhjustanud kas rattalaagrite kiirema kulumise või purunemise. Uutel Volkswageni elektrisõidukitel on tootjatehasest paigaldatud spetsiaalselt neile toodetud rehvid. Rehvidele on märgitud peale + märgis.  Kui aga klient otsustab paigaldata ilma märgiseta rehvid siis ühe laadimisega läbitud vahemaa võib väheneda ning samuti võivad rehvid kiiremini kuluda.  

Rehvi eluiga sõltub mitmest tegurist, eeskätt aga sõidustiilist, teeoludest ja läbisõidust. „On väga raske ennustada, kuidas rehvid kuluvad, kuid laias laastus võiks 35 000 km aastase läbisõiduga sõidukile uued rehvid osta iga kahe aasta tagant, ent see ei ole kindlasti reegel.  Eks neli-viis aastat sõitnud rehv on ikka juba vana rehv ning et, sõidad ühe hooaja veel ja peadki uued ostma,“ rääkis Randorg. „Rehvid vananevad ka seistes nagu kõik meie ümber. Isegi rehve keldris hoides mureneb nende koostis pidevalt. Nagu värske saiapäts – paned küll kilepakendisse ja pimedasse kappi, kuid nädal aega hiljem ta enam nii pehme ei ole ja süüa ei kõlba,“ lisas Randorg.

Rehve vahetades pange kindlasti sõiduki tootjatehase soovitusel rehvirõhud normi

Uuematel sõidukitel annab rehvirõhu näidik armatuuris märku madalamast rõhust rehvides. Kevadine rehvide vahetus on just õige aeg rehvirõhu kontrollimiseks. Optimaalne rehvirõhk jääb 2,0-2,5 baari vahele, kuid esmajoones lähtu tootja soovitustest. Soovitusliku rehvirõhu taseme leiad kas vastava auto juhipoolse ukse siseküljelt, laekas olevast kasutusjuhendust või tootja kodulehelt. Rehvirõhke on soovitav kontrollida vähemalt korra kuus.

„Rehvirõhku kontrollitakse esindusse autot hooldusesse viies või rehve vahetades. Samuti saab seda sõidukijuht ise teha tanklas. Rehvirõhu kontroll on oluline, kuna alarõhuga või ülerõhuga sõites kuluvad rehvid kiiremini. Mõlemal juhul lüheneb rehvide eluiga, suureneb kütusekulu ning liiklemine võib muutuda ohtlikuks,“ rääkis Møller Auto Ülemiste teenindusjuht.

Talverehvid kui ka suverehvid hoiusta õiges kohas

Rehvide hoiustamiseks on vajalik ühtlaselt kuiv ja pime keskkond. Nii talve- kui suverehve ei tohiks kindlasti lükata suveks kuuri või suvalisse konteinerisse, kus temperatuur ja niiskus kõiguvad üles-alla. „Esinduses ja rehvihotellides on rehvide heaoluks tagatud täpselt sobivad tingimused. Igal rehvil on riiulis oma koht, üksteise otsa rehve ei loobita, ruum on ilma akendeta ning tagatud on ühtlane temperatuur. Kõik need tingimused pikendavad rehvi eluiga ning see tasub end pikas perspektiivis ära,“ lisas Randorg.

 

Volkswageni esimene täiselektriline ID.4 linnamaastur jõudis Eestisse

Alates tänasest on Volkswageni täiselektriline linnamaastur kohalikes Volkswageni esindustes saadaval. Esialgu saadaval oleva 77 kWh akuga Pro Performance versiooni võimsus on 150 kW (204 hj) ning sõiduulatus ühe laadimisega on kuni 520 km (WLTP). Kõikidel Eesti klientideni jõudvatel ID.4 elektriautodel on uusim üle õhu uuendusi võimaldav tarkvaraversioon, viieaastane garantii, energiasäästlik soojuspump ning laadimiskaabel. Peatselt valikusse lisanduva ID.4 linnamaasturi baasmudeli (Pure) hind jääb alla 40 000 euro.

"Oleme väga uhked selle üle, et saame klientidele pakkuda ID. perekonna järgmist saavutust – Volkswageni esimest täiselektrilist ID.4 linnamaasturit. Nüüd on klientidel võimalik teha nii proovisõite kui ka tellida omale 77kWh aku ja 150 kW (204 hj) elektrimootoriga Pro Performance versioon. Peatselt lisanduvad juurde ka 52 kw akuga ID.4 Pure mudel ja sportlik neljarattaveoline ID.4 GTX mudel. Linnamaasturid on turu kõige kiiremini kasvav segment, mistõttu on meil hea meel pakkuda klientidele tõelist elektrijõul sõitvat SUV-d. Oleme veendunud, et ID.4 ei valmista pettumist,“ kommenteeris Volkswageni brändijuht Justas Nekrošius.

ID.4 Pro Performance on saadaval viie erineva varustustasemena: Life, Business, Family, Tech ja Max. Hiljem lisaduvad ka 109 kW (148 hj) ja 125 kW (170 hj) võimsusega mudelid. Aku asub sõitjateruumi all, tagades madala raskuskeskme ja teljekoormuse tasakaalustatud jaotuse. Tänu 16-sentimeetri kõrgusele kliirensile saab auto hakkama ka veidi ebatasasemal maastikul. Hetkel on ID.4 saadaval tagasillaveoga, kuid aasta jooksul lisandub juurde ka sportlik nelikveoline ID.4 GTX.

Kõikidel ID.4 mudelitel on kaasas CCS laadimiskaabel kiireks alalisvooluga laadimiseks (DC). Tavalise alalisvoolu laadimisvõimsus 52 kWh aku puhul on 50 kW (võimalik suurendada 100kW-ni) ning 77kWh aku puhul kuni 125 kW. Seega on alalisvooluga laadimisel võimalik 320 kilomeetri läbimiseks vajaliku koguse energiat laadida vaid 30 minutiga.

4,58 meetri pikkune ID.4 on ehitatud Volkswageni modulaarsele elektrisõiduki platvormile (MEB), tänu millele on auto seest sama ruumikas ja õhurikas nagu suurema klassi linnamaastur. Interjööri on täiustatud kvaliteetsete viimistlusmaterjalidega. Pagasiruum mahutab 543 liitrit ja tagumiste istmete seljatugede allaklappimisega saab seda suurendada tervelt 1 575 liitrini. Valikulise haakekonksu abil suudab elektriline linnamaastur vedada kuni 1 000 kg haagist.

ID.4 välimuse puhul on ühendatud linnamaasturi jõuline natuur ja täiustatud aerodünaamika – sõiduki õhutakistus on kõigest 0,28. Auto kere on atleetlik ja jätab sujuva tervikliku mulje ning suured veljed viitavad ID.4 tugevale sportlikule loomusele. Standardvarustusse kuuluvad esituled on peaaegu täielikult varustatud valgusdioodidega ning tagatuledel on täielik LED-tehnoloogia. Kõige kõrgema varustustasemega mudelil on interaktiivsed IQ.Light LED-maatriksesituled koos dünaamilise kaugtuleregulaatori Light Assistiga.

 

ID.4 Pro Performance mudelil olev liitreaalsusega esiklaasinäidik kuvab esiklaasile suunavaid nooli ja muud infot nii, et need sulanduvad auto ümbrusega. Lisaks on antud mudelil olemas ka Discover Pro navigatsioonisüsteem 25,4 cm suuruse ekraaniga (Life, Business ja Family pakettides standardvarustuses) ning Discover Pro Max süsteem 30,48 cm ekraaniga (Tech ja Max pakettides standardvarustuses). Võrguühenduse loomiseks on sõidukil olemas We Connect Start. Juhiabisüsteemid muudavad sõidu veelgi mugavamaks, eriti Travel Assist, mis on Tech ja Max pakettides standardvarustuses.

Rohkem infot leiab siit!

Autoteenindus pakub hoolduse ajaks klientidele kaugkontori ruume

Møller Auto võttis autohoolduses kasutusele mitmeid nutikaid lahendusi, et tagada pandeemias nii auto omanike kui töötajate ohutus. Sellest nädalast alates saavad Møller Auto kliendid kasutada sõiduki hooldusesse viimise-toomise teenust, teha tööd esindusse loodud privaatsetes kabinettides või rentida Citybeest hoolduse ajaks asendusauto.

Møller Auto Mustamäe teenindusjuhi Reiko Zääri sõnul algab autohoolduse teenus, nagu ikka, telefonikõnest. „Tuleb meile helistada, rääkida probleemist ning broneerida sõidukile vastav hooldus. Kõne ajal lepime kliendiga kokku, kuidas auto üleandmine täpsemalt toimub, oleme selleks taganud nii kontaktivaba kui kiire auto üleandmise võimalused,“ selgitab Zäär.

Kõige kontaktivabam viis on kasutada Møller Auto esinduse väliparklasse, sissepääsu juurde, paigaldatud postkaste. Autovõti tuleb eelnevalt panna auto- ja telefoninumbriga markeeritud ümbrikusse ning informeerida sellest telefoni teel ka esinduse töötajat, kes paneb seejärel tellimuse töösse.

Esinduse ooteala kui sellist enam ei ole ning varuosade müük toimub vaid välitingimustes. Toolid on hajutatud kogu salongi peale ning uksest sisse astudes peab klient kandma maski, desinfitseerima käed ning auto omanik suunatakse võimalikult kiiresti õige inimeseni.

„Autohoolduse protsess toimub kiletatult. Kattekile saavad ümber nii rool, istmed, käigukangid ja jalamatid. Tehnikud kannavad maski ja kindaid ning kõik pinnad desinfitseeritakse enne sõiduki üle andmist omanikule. Kasutusele võetud meetmed kaitsevad korraga nii auto omanikku kui hooldajat,“ selgitas Zäär.

Sellest nädalast on Møller Auto Mustamäe ja Ülemiste esindustesse sõiduki hooldusesse toonud auto omanikele ka privaatsed kodukontori boksid. „Kui inimesel ei ole aega või viitsimist hoolduse ajal kusagile minna ning töö ootab, oleme loonud Tallinna esindustesse viis privaatset kodukontori boksi, kus levib kiire internet veebikohtumisteks või meilide vahetuseks. Kui auto on valmis, helistab nõunik omanikule ning auto üleandmine toimub järgides kehtestatud reegleid,“ selgitas Zäär.

Lisalahendustena lisas Møller Auto autohoolduse paketti ka sõiduki viimise-toomise teenuse inimestele, kel pole võimalik lähikontaktsena või lapsega üksi kodus olles sõidukit ise hooldusesse tuua. Sümboolse 10 eurost teenust pakutakse klientidele, kes broneerisid sõidukile hoolduse enne uusi koroonapiiranguid.

Täiesti uue teenusena lisandus Møller Auto Mustamäe esinduses autohoolduse paketti ka Citybee asendusauto rentimise võimalus. „Kuna Citybee autopark laieneb peagi mitmesaja Volkswageni võrra, pakume sellest nädalast auto hooldusesse toonud klientidele ka Citybee asendusauto teenust, mida saab klient enda kasutusse 15% soodsamalt,“ rääkis Zäär.

Møller Auto Mustamäe parklas saab auto omanik valida nelja erineva Citybee asendusauto vahel ning teha hoolduse vältel vajalikud toimetused ka autoga. Sõiduki saab klient broneerida sooduskoodiga seadmesse juba alla laetud Citybee rakenduses või paluda Møller Auto klienditeenindajal tellimus süsteemis ise vormistada.

Moller Auto suunas sõidukite müügi õue

Uute koroonapiirangute tulemusel suunasid Moller Auto kõik esindused oma sõidukite müügi väliparklatesse. 

E-poodlemine automüügi sektoris on popp teema, kuid enne ostu tegemist soovib klient ikkagi autosse sisse istuda ja sõitu kogeda, mistõttu ongi meie müügisalong avatud vabas õhus.  

 

Alates 11. märtsist saab Moller Auto esinduste ladudes olevaid sõidukeid vaadata ja katsuda esinduste parklates. Veebilehelt kontaktide alt ning samuti salongi ustelt leiab müügi-inimeste kontaktid, kes teevad kliendi palvel vastava sõiduki uksed lahti ja seda maski kandes ja ohutut distantsi hoides tutvustada. 

Proovisõidule müügiinimene kaasa ei tule ning ülevaade vastava sõiduki lisavarustusest, mugavusest ja tehnikast antakse proovisõidule eelneva konsultatsiooni ajal kas telefonis või üle videosilla. Sõidukeid tuulutatakse ja desinfitseeritakse regulaarselt pärast igat proovisõitu. Sõidukite teenindus toimub tavapäraselt edasi.

Automüügi protsess on liikunud telefoni ja online-kanalitesse juba ammu. Videoformaat on aga väga tavaline juba olemasolevate klientide puhul, kes paluvad näiteks juhendamist multimeedia süsteemide ja tehnika tutvustamisel.

Mõne mudeliga, nagu näiteks Volkswagen Multivani ja uue Golf 8 mudeliga, on võimalik tutvuda ka virtuaalselt, ent klientide senise tagasiside põhjal nähakse sõidukite virtuaaltuure pigem auto müügiprotsessi täiendava, kui otsustav osana.

Moller Auto möödunud aasta müügistatistika peegeldas ka inimset Eesti sisest reisimise huvi. Oluliselt kasvas rohkem kui viiekohaliste ehk tervet pere ja suuremat seltskonda mahutavate tarbesõidukite, sealhulgas näiteks Volkswagen Multivan osakaal.

Tänavuse aasta esimeses kvartalis olid Eesti inimeste silmad suunatud linnamaasturite poole, kõige populaarseimaks mudeliks on jätkuvalt Tiguan. Head müüki on näidanud ka uus, shooting brake sportliku universaalkerega Volkswagen Arteon.

Uute autode müük välialadel toimub kuni piirangute leevenemiseni. 
11.03.2021

 

Volkswagen plaanib 2030. aastaks saada tehnoloogiaettevõtteks

Strateegia ACCELERATE: Volkswagen tegeleb oluliste tulevikuteemadega – digitaliseerimise, uute ärimudelite ja isesõitvate sõidukitega
Tarkvara integreerimisest ja digitaalsest kliendikogemusest saavad põhipädevused
Volkswagen muudab autonoomse sõidu 2030. aastaks laialdaselt kättesaadavaks
E-kampaania edasine kulg: aastaks 2030 on ettevõtte Euroopas müüdud sõidukitest 70% elektriautod, Ameerika Ühendriikides ja Hiinas on müüdud sõidukitest üle 50% elektrisõidukid
Finantseesmärgid paigas: alates 2023. aastast müügitulu vähemalt 6%; põhi- ja materjalikulud veelgi väiksemad
Ralf Brandstätter, Volkswageni tegevjuht: „Me tõstame tempot. Lähiaastatel muudame Volkswagenit enneolematul viisil. Strateegiaga ACCELERATE anname nüüd tootemargi digitaliseerimisele veel ühe tõuke.”

Äsja avalikustatud strateegia ACCELERATE kasutuselevõtuga valmistub ettevõte aegsasti süsteemseteks muudatusteks autotööstuses. Nii nagu Volkswagen on varem näidanud oma globaalse elektristrateegiaga otsustavalt arengusuunda, kiirendab ettevõte nüüd ka teisi olulisi tulevikuvaldkondi: tarkvara integreerimisest sõidukisse ja digitaalsest kliendikogemusest saavad üliolulised põhipädevused. Andmepõhiste ärimudelite rakendamisel püüab ettevõte meelitada ligi uusi kliendirühmi ja luua täiendavaid sissetulekuallikaid.

Samuti muudab Volkswagen enne kümnendi lõppu isesõitvad autod paljudele inimestele kättesaadavaks. „E-mobiilsus oli alles algus, tõeline murrang on alles ees. Strateegia ACCELERATE abil liigume digitaalse tuleviku suunas,” sõnas Volkswageni tegevjuht Ralf Brandstätter.

2016. aastal alustas Volkswagen strateegiaga TRANSFORM 2025+ oma kaugeleulatuvat ümberkujundamist ja suurimat muutust elektriautode vallas. Strateegiaga ACCELERATE on Volkswagen seadnud endale eesmärgi muutuda säästva liikuvuse kõige ihaldatumaks tootemargiks. Ettevõte järgib kiirendatud ümberkujundamise puhul kolme strateegilist väärtust: tootemargi väärtus, laiendatavad platvormid ja väärtuslik ettevõte, millest igaüht toetavad konkreetsed meetmed ja kõrged eesmärgid.

Tarkvara integreerimisest saab Volkswageni põhipädevus

Ettevõtte suured mahud tagavad kontsernis tarkvara ulatusliku kasutuselevõtu. Tarkvara integreerimine sõidukitesse ja digitaalne kliendikogemus saavad seega Volkswageni põhipädevusteks. Volkswagen on kliendikeskse digitaalse ökosüsteemi arendamise teerajaja eesotsas ID. perekonnaga. Selleks on Volkswagen loonud ID. Digital projekti haldava üksuse, mis pakub üle õhu värskendusi iga 12 nädala järel alates 2021. aasta suvest. Need värskendused võimaldavad sõidukil olla kogu kasutusaja vältel uuendatud ja olla aina parem koos uute funktsioonidega. Eeldatavasti on vaid kahe aasta pärast teel täielikult võrku ühendatud üle 500 000 sõidukiga autopark, mille kaudu saab Volkswagen edastada uutele funktsioonidele otsest klientide tagasisidet.

Ärimudel 2.0: uued kliendid ja täiendavad sissetulekuallikad

Muutes sõiduki tarkvarapõhiseks tooteks, loob Volkswagen aluse uutele andmepõhistele ärimudelitele, mille eesmärk on muuta liikuvus taskukohasemaks ning pakkuda klientidele atraktiivseid teenusepakette. Seega on Volkswageni eesmärk teenida sõiduki kasutusaja jooksul täiendavat tulu laadimis- ja energiateenuste, tarkvarapõhiste funktsioonide (mida kliendid saavad vajaduse korral broneerida) või isejuhitavate sõitude kaudu.

Samuti muudab ettevõte sõidukiportfelli ülesehituse palju vähem keerukaks. Järgmise põlvkonna sõidukeid toodetakse väiksemal arvul eri versioonides. Sõiduki ostmisel ei määrata enam riistvara kaudu individuaalset konfiguratsiooni. Sõidukil on kõik vajalikud funktsioonid olemas ning kliendid saavad neid ka igal ajal juurde lisada, kasutades selleks digitaalset ökosüsteemi. See vähendab tunduvalt tootmise keerukust.

Selge kasumlikkuse tõstmise plaan

Volkswagen on eraldanud kuni 2025. aastani umbes 16 miljardit eurot investeeringuteks e-mobiilsuse, hübridiseerimise ja digitaliseerimise arengusuundadesse. Et võimaldada tulevaste suurte investeeringute rahastamist, töötab ettevõte süsteemselt oma tõhususe suurendamise nimel strateegiaga ACCELERATE. Eeldatav tegevusmarginaal vähemalt 6% saavutatakse aastaks 2023 ja see tagatakse pikaajaliselt.

Eesmärk on muutuda turukõikumiste suhtes vastupidavamaks. Selle saavutamiseks soovib Volkswagen kärpida oma püsikulusid enne 2023. aastat 5% võrra, suurendada tehase tootlikkust 5% aastas, optimeerida materjalikulusid 7% võrra ja muuta kõik tegevuspiirkonnad pikas perspektiivis kasumlikuks. Lõuna-Ameerikas ja USAs püüab Volkswagen juba jooksval aastal eelarve tasakaalu saada. Ettevõte saab nüüd kasumit teenida Põhja-Ameerikas, kus müügimaht on vähenenud umbes 15%, ja Lõuna-Ameerikas, kus müügimaht on langenud 30%.

Kiirem e-mobiilsuse laienemine

Volkswagen kavatseb taas tõhustada ülemaailmset e-kampaaniat: aastaks 2030 on ettevõtte Euroopas müüdud sõidukitest 70% elektriautod, kahekordistades varasema kavandatud eesmärgi, mis oli 35%. Ameerika Ühendriikides ja Hiinas on sama perioodi jooksul müüdud sõidukitest üle 50% elektrisõidukid. Selle saavutamiseks toob Volkswagen turule vähemalt ühe uue elektrilise mudeli aastas. Nelikveoline ID.4 GTX1 teeb sellega algust 2021. aasta esimeses pooles, selle järel tuleb aasta teises pooles turule sportlik ID.51. ID.6 X / Cross1, Hiina turule mõeldud seitsmekohaline elektriline maastur jõuab turule sügisel. ID.32 elektriautoga seotud plaanid – alghinnaga alates 20 000 eurost – lükatakse kahe aasta võrra edasi aastasse 2025.

Volkswagen optimeerib pidevalt modulaarse elektriajamiga platvormi (MEB), parandades kiirendust, laadimisvõimsust ja sõiduulatust. Volkswagen toetub oma tugevatele külgedele ka platvormsõidukite suure jõudlusega täiselektrilise sõidukikomplekti – Scalable Systems Platform – arendamisel järgmise põlvkonna jaoks. See võetakse esimest korda kasutusele 2026. aastal Volkswageni juhtprojektis Trinity.

Paralleelselt e-kampaaniale hoo andmisega arendatakse edasi ka sisepõlemismootoritega autoparki. Kõik põhimudelid, sealhulgas Golf, Tiguan, Passat, Tayron ja T-ROC, saavad uue järeltulija. „Vajame veel mõnda aega sisepõlemismootoreid, kuid need peaksid olema võimalikult tõhusad, mistõttu paigaldatakse ka meie põhitoodete järgmisele põlvkonnale uue generatsiooni pistikhübriidi tehnoloogia, mille elektriline sõiduulatus on kuni 100 kilomeetrit,“ kommenteeris Volkswageni tegevjuht.

Trinity laiendab isesõitvate autode kasutamist

Kõik, mida Volkswagen on tulevikuks kavandanud, saavad kliendid sõidukis esimest korda kogeda 2026. aastal. Trinity ühendab kõik need elemendid. Sõiduk loob uued standardid kolmes aspektis: tehnoloogiliselt, ärimudeli 2.0 osas ja uute tootmisviisidega Wolfsburgi tehases.

Trinity võimaldab esialgu isejuhtimist tasemel 2 ja tulevikus tasemel 4. „Trinityst saab meie klientidele omamoodi ajamasin, mis säästab nende aega ja vähendab stressi. Kuid see tehnoloogia ei tohi muutuda ainult valitud eliidi jaoks kättesaadavaks, mistõttu töötame selle nimel, et see oleks taskukohane paljudele inimestele,” kinnitas Brandstätter.

Umbes 6 miljoni tooteühiku müümine aastas annab ettevõttele kriitilise koguse, mida on vaja isejuhtivate autodega (mille arendamine on keeruline) sõitmise suurendamiseks ja laiendamiseks kogu maailmas. Alustades Trinityga 2026 võtab Volkswagen grupp juhtpositsiooni, luues täielikult ühenduses oleva autopargi jaoks oma võrgu, mille kaudu sõidukid vahetavad pidevalt andmeid näiteks liiklusolukorra, teetakistuste või õnnetuste kohta. See võimaldab Volkswagenil luua miljonite sõidukite abil iseõppiva süsteemi, mis on kasulik grupi kõigi tootemarkide klientidele.

„Volkswagen läbib suured muutused. Näitame mitte ainult kliimasõbralikku e-mobiilsust, vaid ka eriti põnevaid digitaalseid kliendikogemusi, uusi ärimudeleid ja isesõitvate autode kogemust paljudele inimestele. Oleme viimase aasta jooksul sellele tugeva aluse loonud. Strateegiaga ACCELERATE anname nüüd tootemargi digitaliseerimisele veel ühe tõuke,” kommenteeris Volkswageni tegevjuht.
03.03.2021

 

Volkswagen suutis viia heitkogused märkimisväärselt alla Euroopa normide

Uued Volkswageni sõiduautod saavutasid esialgsete andmete kohaselt möödunud aastal Euroopa Liidus ettenähtud keskmise süsinikdioksiidi heitmete piirmäära 97 g/km asemel 92 g/km ehk autod paiskasid õhku lubatust kuus miljonit grammi vähem CO2-te. Võrreldes 2019. aastaga vähenes keskmine heitmete kogus 22 protsenti.

Volkswageni brändijuhi Justas Nekrošiuse sõnul aitas märkimisväärsetele tulemustele kaasa aina kasvav elektriautode müük nii Euroopas, kui ka Eestis, kus Volkswageni elektrisõidukid on 12,5 protsendilise turuosaga kolme kõige ostetuma automargi hulgas.

„Tänu edukatele müügimahtudele Euroopas õnnestus meil brändina viia heitkogused sõiduautode kategoorias märkimisväärselt alla Euroopa normide ning saime tänu sellele kinnitust, et oleme õigel teel. Tänavu jätkame juhtpositsiooni tugevdamist elektromobiilsuse segmendis, suurendades elektriautode valikut. Laiendame ID.3 ja e-up! mudelite valikut, pakume ID.3 mudelit atraktiivsema hinnaga ning toome Eestis turule meie esimese täiselektrilise linnamaasturi ID.4,“ lisas Volkswageni brändijuht.

Perioodil 2020–2024 investeerib ettevõte elektromobiilsusesse üle 11 miljardi euro. 2025. aastaks plaanitakse turule tuua 20 uut täiselektrilist mudelit. Tänavu täiendab Volkswagen modulaarsele elektriajami platvormile (MEB) rajatud elektriautode valikut, tänu millele jõuavad ID.4, ID.4 GTX (ideeauto) ja ID.5 (ideeauto) rahvusvahelistele turgudele. Eelmisel aastal müüs Volkswagen elektriautosid tervelt 212 000 tükki, neist 56 500 olid täiselektrilised ID.3 mudelid.
28.01.2021

Volkswagen e-Crafter astus kullerfirma DPD ridadesse 

Kuller- ja logistikaettevõte DPD sai kätte seitse täiselektrilist Volkswagen e-Crafter kaubikut, millega hakatakse saadetisi transportima Tallinnas ja selle lähiümbruses. Elektrilised kaubikud on osa DPD grupi projektist, milleks investeeritakse kokku 200 miljonit eurot.

Täna Moller Auto Ülemiste esinduses anti DPD kulleritele üle Volkswagen e-Crafter kaubikud, mis on oluline samm keskkonnasäästlikuma kullerteenuse pakkumiseks. „Kaubiku sõiduulatus on 170 kilomeetrit. Oleme eelnevalt e-Crafter mudeleid testinud ja hinnanud ning kullerid on nendega väga rahule jäänud,“ märkis DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.

DPD kullerite igapäevase liikumisteekonna taga on tark linnalogistika süsteem, mis tagab kõige kiirema ja keskkonnasäästlikuma teekonna saadetiste kohaletoimetamiseks. „Kaasaegse tehnoloogia abil koostatud optimaalsed kullerite veoringid ja uued elektrilised kaubikud annavad juurde olulist keskkonnasäästu. Samal eesmärgil avame lähiajal lisaks ka uue DPD depoo Tallinnas Järve piirkonnas. Suurenenud mahtude juures aitab see klientidele lähemal olla ja hoiab kokku kullerite läbitavaid kilomeetreid,“ sõnas Kirss.

Moller Auto Ülemiste tegevjuht Tarvi Hirv selgitas, et DPD tellitud seitse elektrilist kaubikut e-Crafter on Eestis seni suurim sarnane tarbesõidukite tehing ja loodetavasti saab see olema eeskujuks ka teistele suurettevõtetele ja just eriti kulleritele. „Sellise sõiduki ostmise õigustamiseks peab olema üsna suur läbisõit, samas peab olema vahepeal piisavalt aega seda laadida ning ettevõtte mõttemaailm peab olema küllalt roheline. DPD puhul on kõik need kolm aspekti hästi paigas, lausus Hirv.

Elektriliste kaubikute ost on osa DPD grupi suurprojektist, millega ettevõte investeerib kokku 200 miljonit eurot, et aastaks 2025 välja vahetada oma autopargist 7000 sõidukit keskkonnasäästlikumate vastu. Eestis tähendab see 33 uut elektri- või gaasijõul liikuvat sõidukit. DPD on Eestis esimene ning hetkel veel ainuke kullerfirma, kes kasutab Volkswagen e-Crafter kaubikuid saadetiste transportimiseks. Arvestuslikult vähendab projekt DPD kaubikute poolt väljastatava süsinikdioksiidi hulka kuni 89%.
18.01.2021

Rohkem infot ettevõtte autopargi uuenduse võimaluste kohta saab:

Eero Kalm
Ärikliendi müügiosakonna müügi- ja projektijuht
eero.kalm@moller.ee 
+372 56 606 066